5

S-a deschis sezonul moto!

Sambata pe dupa-amiaza ne-am dat seama ca avem niste timp liber. Asta dupa ce Florin a facut instalatia electrica la un apartament iar eu am carat mobila… Vremea era in racire, urmand sa-si faca aparitia in noaptea asta ceata, chiciura si poleiul. Fiindca timpul probabil este, asa cum ii spune numele, probabil, ne-am hotarat sa verificam la fata locului in ce masura specialistii de la ANM au sau nu dreptate.

La ora 17.00 ieseam din Bucuresti calare pe motoare pe DN1, catre Ploiesti. Mai aglomerat decat ne asteptam pentru o sambata seara, cateva radare pe sensul opus si intuneric de decembrie, cu aer de-ala rece care iti intra in casca prin toate aerisirile inchise si iti transforma respiratia intr-o pojghita de abur inghetat pe interiorul vizierei.

La benzinaria de la intrarea pe centura Ploiestiului

Prima oprire, benzinaria de la intrarea pe centura. Zero grade Celsius iar vantul se simtea destul de bine. Am stat la o tigara, Florin si-a luat o cafea fierbinte iar eu am incercat sa fac doua poze. Nu aveam camera foto la mine, asa ca a trebuit sa ma descurc cu cea de la telefonul mobil. Incepusem sa simt frigul destul de bine asa ca gluga de la hanorac a devenit cagula groasa de rezerva pentru restul drumului.

La benzinaria de la intrarea pe centura Ploiestiului

A doua destinatie – Targoviste. Se circula greu dar se putea depasi in voie fiindca masinile mergeau cu 70 – 80 la ora. Nu se lasase ceata dar frigul iti ingheta degetele pe manetele de ambreiaj si frana. Inainte de intrarea in Targoviste am tras pe dreapta sa ma incalzesc si sa fumez o tigara, apoi am pornit mai departe. Vremea.kappa.ro arata -5 grade pentru Targoviste, iar termometrul de la o masina langa care am oprit la destinatie spunea ca afara sunt -7 grade.

La intrarea in Targoviste

Seara, la un pahar de vin, apreciam la justa valoare parerea unui confrate de pe motociclism.ro care spunea ca trebuie sa fii complet nebun si inconstient sa iesi cu motorul daca temperatura de afara scade sub 15 grade.

Dimineata a adus si restul de prognoza meteo: ceata, chiciura si polei.

Ceata si chiciura de dimineata

Stirile erau pline de accidente rutiere si camioane rasturnate peste sine de tren din cauza poleiului de pe carosabil. Portul din Constanta si-a inchis activitatea din cauza vizibilitatii reduse si doua aeronave care trebuiau sa aterizeze la Constanta au fost deviate. Situatie descrisa de cineva ca fiind albastra, dar pentru noi nu era decat o provocare. Asa ca ne-am urcat pe motoare si am pornit spre Bucuresti.

Plecare spre Bucuresti

Plecare spre Bucuresti

Drum aglomerat

La prima oprire am descoperit care este de fapt rolul tobei de esapament la motoare (fiindca inginerii japonezi au avut ei ceva in cap cand le-au pus acolo): element de incalzire al mainilor si picioarelor, extrem de folositor atunci cand valoarea temperaturii are un minus in fata si ai de infruntat un vant turbat.

Utilizarea corecta a esapamentului la Hayabusa

Utilizarea corecta a esapamentului la CBR

Am transpirat asa ca mi-am dat jos cagula

La a doua oprire deja stiam cum se danseaza cu mobrele pe gheata de pe carosabil atunci cand prinzi o portiune de cativa kilometri acoperita cu polei. Dupa ce te prinzi de miscare si o executi corect ai sa vezi in oglinzi cum masinile din spate franeaza brusc si pastreaza o distanta apreciabila. Nu stiu de ce dar se pare ca soferii nu au gustat setea noastra de adrenalina.

Cauciucul e fierbinte!

La a treia oprire eram pur si simplu fericiti de traseul pe care l-am facut si experientele traite. Mai mult decat atat faceam deja planuri cu calendarul in fata cand va fi urmatoarea iesire cu mobrele si care va fi traseul.

Ultima pauza de tigara

Trebuie sa repetam distractia neaparat pana la Craciun, toata treaba e sa nu se faca iar cald, ca nu mai are nici un farmec.

No related content found.

Click to share thisClick to share this