3

Fugiti peste frontiere partea a 3-a

am plecat din Larisa, dupa un pranz copios si dupa ce am stabilit cu cativa motociclisti greci sa ne vedem in septembrie in Romania ca sa parcurgem impreuna Transfagarasanul. Drumul incepea sa urce semn ca ne departam de mare si ne apropiam de Olimp. Peisajul se schimba treptat din plaja si palmieri in dealuri, stanci si munti pe care erau arbusti si ici colo cate un copac mai inalt. Ni se spusese ca vom trece prin padure, insa ceea ce numesc grecii padure la noi nici macar parc nu se poate numi.

IMG_7629IMG_7631IMG_7634IMG_7637IMG_7643IMG_7646IMG_7648IMG_7652IMG_7654IMG_7661IMG_7662IMG_7667IMG_7669IMG_7670

Am mers pana in Elassona unde am facut o ultima oprire pana sa incepem traversarea muntelui si pentru ca erau serpentine am decis sa pastram o distanta un pic mai mare intre noi ca sa evitam eventualele probleme si sa oprim periodic ca sa ne regrupam.

IMG_7675IMG_7678IMG_7687IMG_7689IMG_7690

Dupa ce am traversat muntele, care pe mine unul m-a impresionat prin peisaje si serpentine, unele mai dificile ca celelalte si cu foarte multe portiuni abrupte am ajuns in Katerini. De aici trebuia sa ajungem in Thessaloniki unde aveam sa ramanem peste noapte insa in oras era destul de multa agitatie asa ca ne-am hotarat sa continuam drumul pana in Sofia, sa inoptam acolo iar a doua zi sa ne indreptam spre Varna, pe malul Marii Negre. Facusem deja 400 de km si fiindca nu eram suficienti de obositi am pornit sa facem inca 400.

IMG_7692IMG_7693IMG_7696IMG_7699IMG_7700IMG_7701IMG_7702IMG_7704IMG_7705IMG_7710IMG_7713IMG_7714IMG_7716IMG_7720IMG_7725IMG_7727IMG_7729IMG_7730IMG_7732IMG_7736IMG_7739IMG_7750IMG_7753IMG_7754

Cu opriri periodice si pauza de baut apa drumul nu reusea sa ne oboseasca ci din contra eram din ce in ce mai dornici sa facem cat mai multi km. Era o placere sa gonesti pe soselele Greciei, fara nici un fel de grija. Simteam ca suntem in alta lume. Totul parea desprins din reportajele pe care le vedeam la televizor despre destinatii de vacanta. Din cand in cand mai opream sa verificam harta si ne chinuiam un pic pana cand reuseam sa ne gasim pe ea, de la ultima oprire trebuia sa cautam la 200 de km actuala oprire dar ne-am descurcat. Usor usor am ajuns si in Sofia. Insa aici nu puteam sa stricam traditia asa ca ne-am ratacit din nou. Cu harta in brate opriti pe o strada de la  perifeire incercam sa gasim drumul catre hotelul unde am dormit in prima noapte a excursiei dar nu am reusit asa ca am apelat la tehnologie. Am pornit telefonul si am abuzat de internet reusind in cele din urma sa gasim locul unde vroiam sa dormim. Ne-am cazat iar a doua zi eram hotarati sa dormim pe malul marii.

Pe la 12:00 am inceput sa ne trezim, pe rand care mai somnoros decat celalalt si pe balconul vilei am inceput sa punem degetul pe harta pe traseul ce urma sa il parcurgem. aveam de ales intre mai multe drumuri si noi l-am ales pe cel mai dificil, prin Pasul Sipka, un fel de Transfagarasan la bulgari. Ne astepta inca un drum de 600 de km si  tinand cont ca in ziua precedenta facusem mai bine de 800 teoretic trebuia sa fim obositi insa noi nu stiam cum sa impachetam mai repede si sa ne punem in miscare. Nu vroiam sa pierdem nici o clipa.

IMG_7756IMG_7763IMG_7772IMG_7776IMG_7784IMG_7785

Am oprit in Veliko Tarnovo sa mancam si sa discutam despre drum. intre Sofia si locul unde am oprit noi drumul traverseaza muntii, este plin de tuneluri lungi intre 800 si 1800 m.

Era deja 18:00 si ne gandeam ce sa facem in continuare. aveam de facut pasul sipka iar noaptea ne cam presa. Pe cauciucul Busei deja se vedeau portiuni in care se tocise pana la sarme iar despre placute de frana sa nu mai vorbesc, ori ce frana era un fluierat de tren. Dupa ce am mancat am decis totusi sa ne incercam norocul ca doar nu am venit pana aici degeaba asa ca am pornit. Au urmat pe rand cateva localitati de munte dupa care doar padure si munte. In continuare peisajul era demential, e greu sa exprimi in cuvinte ceva ce doar ochiul poate percepe. maretia muntelui, intunericul padurii, verdele aprins si mirosul rece de munte ne revigora la fiecare clipa. Pe la 21:00 eram in varful muntelui. prima parte a pasului a fost usoara, urcarea nu imi solicita franele, problema era acum la coborare, cu un pic de emotii am inceput sa coboram insa de data asta nu am mai stat la distanta mare ca in Olimp ci am tinut cat mai aproape unul de celalalt.

IMG_7794IMG_7798IMG_7800IMG_7801

Am reusit sa coboram fara probleme. Drumul era impecabil atat din punct de vedere al soselei cat si al semnalizarilor. Cand am ajuns la baza am oprit si am privit in spate aproape ca am rostit in acelasi timp cu Alex :’’drumul asta trebuie sa il mai facem inca o data’’ insa nu in noaptea asta asa ca dupa o scurta orientare pe harta am pornit spre Burgas. E o placere sa mergi noaptea prin Bulgaria, drumurile drepte, care evita localitatile, destul de pustii si extrem de bune ne-au lasat sa ne alegem singuri viteza de rulare facand ca in jur de 24:00 sa fim in Burgas. De aici am urcat pe malul marii spre Varna si apoi Nessebar. in Nessebar am dat cateva ture de statiune si in jur de ora 04:00 ne-am hotarat ca ultima noapte sa o dormim tot la hotel asa ca dupa o negociere scurta am inchiriat tot un apartament la un hotel pe malul marii, am parcat motoarele in fata usii de la intrare  sub atenta supraveghere a paznicului hotelului si am pornit in cautarea unui loc unde sa mancam. am savurat o shaorma si 2 beri reci dupa care ne-am dus spre hotel sa ne odihnim un pic. Urma ultima parte a traseului.

Pe la 11:00 ne-am trezit dupa cateva ore de somn si pe la 12:00 am plecat spre Vama Veche. Am ajuns la granita cu Romania pe la 16:00 un pic cam dezamagiti ca s-a terminat excursia. Am oprit in vama si dupa ce ne-am uitat unii la altii am oftat si am pornit spre Constanta si apoi Bucuresti.

IMG_7803IMG_7805IMG_7810IMG_7811

De cum am intrat in tara am observat diferenta in  disciplina soferilor, ca sa nu mai vorbim de centrura orasului Constanta unde gaseai masini oprite pe mijlocul strazii si soferi care se certau intre ei pe motive de prioritate sau mers prea incet. Am trecut peste micile dificultati intampinate si am intrat pe mica noastra Autostrada a Soarelui. In fata cerul era rosiatic, soarele se pregatea sa apuna. Pe la 21:00 am intrat in Bucuresti si am oprit la benzinarie pentru a ne saluta plecand apoi fiecare spre casa.

Ca si concluzii…….stabilisem initial o excursie de 1.600 de km insa de la plecarea din Bucuresti si pana la revenire am facut 3050 de km.

Financiar ne-am incadrat in 350-400 de euro per motocicleta, am mancat bine si am dormit 2 nopti la hotel si 3 in cort pe malul marii in campinguri special amenajate unde te bucuri de tot confortul.

Harta excursiei arata cam asa :

12.13.14.15.1

iar ca si ruta urmata sunt urmatoarele orase : Bucuresti-Giurgiu-Ruse-Veliko Tarnavo- Sofia-Kulata-Thessaloniki-Paralia-Larisa-Lamia-Thermopile-Lamia-Larisa-Elassona-Katerini-Thesaloniki-Kulata-Sofia-Veliko Tarnavo-Garbov-Pasul Sipka-Kazanlak-Burgas-Varna-Nessebar-2 Mai-Vama Veche- Constanta-Bucuresti.

Pot sa spun ca a fost o excursie dementiala si abia astept sa o planificam si pe urmatoarea cat mai curand.

Inca o data mii de multumiri fotografului,    Andreea  care e un pasager deosebit si un artist desavarsit.

Click to share thisClick to share this