Fugiti peste frontiere - prima parte a povestii

Am decis ca vara aceasta sa iesim un pic cu motoarele din tara. Nu stiam exact in ce perioada dar incercam sa planificam ceva; nimic concret dar cu gandul la Grecia. la inceput ne gandeam la un traseu micut, maxim 1000 de km pe care ulterior, cu harta in fata il lungisem la 1.600 de km, tur-retur.

mnjvfyugcgh

Am reusit sa imi iau concediu de la munca in acelasi timp cu Alex si am inceput pregatirile: verificat si schimbat ulei, placute de frana, cauciucuri, lichid de racire (ne asteptam la o excursie torida) si asa mai departe. Dupa ce am terminat cu verificarile motoarelor am trecut la bagaje, strictul necesar de haine, trusa de scule si un spray de lant pe care am incercat sa le impachetam in asa fel incat sa mai avem si noi loc pe sea, iar spre surprinderea noastra aveam loc si de pasager asa ca am sunat-o pe Andreea, o foarte buna prietena si am intrebat-o daca nu cumva a uitat sa isi faca planuri pentru urmatoarea saptamana, iar daca se plictiseste acasa poate in Grecia o sa i se para un pic mai interesant. Pana acum a mai mers un pic pe motor, tot pasager la mine dar prin Bucuresti, nu parasise inca granita de beton si blocuri. Bineinteles ca a fost foarte incantata asa ca am stabilit data plecarii astfel incat sa fim toti odihniti si fara alte probleme de rezolvat.

A venit si ziua cea mare, 23.07.2011, ora 17:20, in spatele blocului la mine, mobrele incarcate cu bagaje isi incalzeau motoarele stiind parca ce aventura ne asteapta.

IMG_6977  IMG_6978IMG_6979

La ora 18:00 trebuia sa fiu in zona Unirii de unde urma o o iau pe Andreea si apoi destinatia Giurgiu-Ruse-Sofia.

Eram hotarati ca prin bulgaria sa mergem noaptea ca sa evitam aglomeratia si eventualele probleme cu politia despre care auzisem diverse teorii, dar din fericire cele negative nu s-au confirmat.

la 18:25 paraseam Bucurestiul si ne indreptam voiosi spre Giurgiu unde am ajuns in jurul orei 19:15, ne-am facut plinul de benzina si am trecut granita spre Sofia. Au fost cateva intarzieri pe drum din cauza faptului ca se lucra la asfaltarea podului peste Dunare dar am reusit sa ne strecuram printre camioane si masini, gonind spre Veliko Tarnovo.

IMG_6980IMG_6981IMG_6984IMG_6985

Drumul este foarte bun si mare pare prin padure. O mica problema la bulgari este benzina,sunt destul de rare benzinariile iar pe la ora 22:00 se inchid marea parte asa ca am oprit dupa 160 de km parcursi, la prima benzinarie pe care am intalnit-o ca sa ne alimentam preventiv. Intre timp se intunecase binisor afara si o ploaie de vara cu tunete si fulgere a tinut mortis sa ne insoteasca pe partea aceasta de drum. Nu ne-am suparat si dupa ce am alimentat am mai zabovit un pic la un pahar de vorba si un energizant dupa care am continuat sa mergem spre Sofia unde stiam ca ne va astepta un pat uscat si ceva de mancare.

IMG_6988IMG_6989IMG_6991IMG_6992

Pe la 00:30 am intrat de pe autostrada in Sofia. Panica  generala. Trebuia sa gasim un hotel sa stam peste noapte insa trebuia sa il gasim in cealalta parte a orasului, pe drumul spre iesire; nu vroiam sa strabatem orasul ziua, ar fi fost foarte dificil din punct de vedere al orientarii, asa ca am inceput sa ne luam dupa indicatoare si dupa stele dar am esuat. Ne-am ratacit iar in timp ce incercam sa ne dam seama pe unde suntem si in ce directie trebuie sa mergem a oprit langa noi o masina in care erau 3 localnici, nici unul nu stia engleza, franceza sau orice alta limba in afara de bulgara dar erau hotarati sa ne ajute sa iesim din oras asa ca eu am zis grecia, el a zis ceva in bulgara, eu am dat din cap ca nu si am mai zis inca o data grecia iar el mi-a facut semn sa il urmam. Dupa cateva strazi am facut dreapta, acolo a oprit si mi-a facut semn sa merg inainte, eram salvati. Am umblat 2 ore prin Sofia cautand un drum care era la 3 strazi de noi. Ok, acum ne trebuia un hotel. Am inceput sa ne uitam stanga dreapta pe drumul pe care ni l-au indicat vecinii bulgari si am gasit o vila care inchiria camere. Aici doamna de la receptie stia romana asa ca a fost floare la ureche sa ne intelegem. Cu 35 de euro am luat un apartament, adica doua camere cu 2 bai si un hol, micute dar suficient de confortabile pentru o noapte. Dupa 5 minute de discutii ne-am bagat la somn urmand ca la 9 sa ridicam panzele si sa ne vedem de drum caci calatorului ii sta bine cu drumul.

A doua zi  dimineata ne-am impachetat ce desfacusem cu o seara inainte si ne-am pus in miscare. In cativa km am gasit iesirea pe autostrada care ducea in ulata, granita cu Grecia si de aici spre Thessaloniki.

Am facut pe drum o pauza de masa si de cafea apoi am continuat sa mergem entuziasmati de peisajele pe care le intalneam.

IMG_6998IMG_7001IMG_7002IMG_7003

Pot sa spun ca soferii bulgari sunt foarte prietenosi cu motociclistii, ne-au facut loc sa trecem cu riscul de a intra in sant, chiar si soferii de tir-uri.

Pe cat ne apropiam de Grecia usor usor dispareau padurile dese ale Bulgariei si intalneam un relief muntuos cu chei si vegetatie pitica, si din cand in cand zone deschise, aride unde daca ramaneai in pana te rugai sa gasesti un copac sa te asezi la umbra lui. Temperatura era suportabila…..in mers, de cate ori opream aveam impresia ca am intrat in sauna.

IMG_7008IMG_7009IMG_7010IMG_7011IMG_7016IMG_7018IMG_7029

In cele din urma am ajuns la granita cu Grecia. Am facut o ultima oprire la o benzinarie ca sa ne facem plinul tinand cont ca intre benzina din Grecia si cea din Bulgaria diferenta de cost este de 60-70 eurocenti, ne-am baut doza de apa si am mancat un sandwich dupa care am plecat spre Thessaloniki. Pe aceasta portiune de drum am mers rezonabil ca viteza si depasiri, nestiind cu e treaba cu politia dar se pare ca nu ne-a bagat nimeni in seama asa ca am zis sa ridicam un pic stafeta ca sa scurtam din timp. Ce pot sa zic, drumul era demential de bun, fara gropi si un pic poros ca sa confere aderenta, iti era mai mare dragul sa accelerezi si sa simti calutii cum te muta de pe sea.

La granita dintre cele doua tari am trecut fara controale sau ceva de genul, am aratat timizi buletinele iar vamesii ne faceau semn sa trecem, neinteresati de ce aveam in bagaj dar cu o sclipire de admiratie in ochi cand vedeau ca avem numere de Romania si ne indreptam spre sud.

IMG_7035IMG_7036IMG_7045IMG_7046IMG_7053IMG_7054IMG_7056IMG_7059IMG_7062IMG_7066IMG_7069

Ne apropiem din ce in ce mai mult de Thessaloniki si totusi aveam impresia ca nu se mai termina drumul, si sincer, cred ca ne si doream un pic sa nu se termine. In cele din urma am ajuns la iesirea de pe autostrada. Am oprit ca sa ne asiguram ca nu gresim drumul, ne-am orientat pe harta, am aruncat o ultima privire drumului parcurs si serpentinelor pe care le-am coborut, am facut cateva poze si cauciucului tocit un pic pe exterior dupa care ne-am indreptat spre oras.

IMG_7070IMG_7072IMG_7076IMG_7079IMG_7087

Am facut o oprire intr-o benzinarie inainte de intrarea in oras pentru ca si motorelor li s-a facut sete dupa atatia km si dupa o scurta trecere in revista a orasului ne-am pus in miscare spre Paralia Katerini, o statiune mica de pe malul marii unde urma sa ne campam.

IMG_7230IMG_7231IMG_7233IMG_7234IMG_7235IMG_7236IMG_7237IMG_7256IMG_7259IMG_7261

Dupa ce am gasit o terasa unde am mancat, un camping unde ne-am asezat casa pentru o noapte am plecat pe malul marii sa facem o baie ……cu castile pe cap ca sa marcam momentul. Inca nu ne venea sa credem……am ajuns in Grecia…..

IMG_7095IMG_7106IMG_7113IMG_7117IMG_7120IMG_7122IMG_7124IMG_7125IMG_7127IMG_7155IMG_7164IMG_7187IMG_7188IMG_7197IMG_7200IMG_7202IMG_7204IMG_7207IMG_7208IMG_7209IMG_7213IMG_7216IMG_7219

Seara am dat o tura scurta de statiune, am cumparat un intaritor si ne-am intors la corturi unde trebuia sa stabilim ce facem a 2-a zi. Teoretic urma sa trecem muntele Olimp si apoi sa apucam drumul de intoarcere, dar nu,…..noi nu puteam sa facem asta. Era prea frumos si facand un mic sondaj in portofel ne-am dat seama ca nu cheltuisem nici macar jumatate din suma pe care o pusesem deoparte pentru excursie asa ca am zis sa continuam drumul pana in Larisa, un oras la 200 de km in sud, intr-o zona muntoasa, iar dupa 2-3 pahare de apa tare, am ajuns la concluzia ca nu ar fi nici o problema sa mergem pana la Thermopile , o localitate langa Lamia, un orasel pe malul marii la 350 de km de locul unde ne aflam. Acestea fiind stabilite ne-am bagat la culcare fericiti de excursie si de cum a decurs pana in prezent.

No related content found.

Click to share thisClick to share this