1

Ghid pentru evaluarea unei motociclete SH: (2) A fost avariata intr-un accident?

A FOST AVARIATA INTR-UN ACCIDENT?

  • Uitati-va dupa zgarieturi adanci, paralele pe carcasa motorului si pe carenele de plastic (in special la nivelul scaritelor, sau mai sus); vopsirea diferita sau non-standard (posibil ca proprietarul sa o fi vopsit ca sa ascunda avariile); vopseaua raschetata pe capetele de ghidon sau zgarieturi pe capetele manetelor de frana / ambreiaj; adancituri in rezervor in locurile in care ghidonul ar fi putut lovi in caz de accident; adancituri / zgarieturi paralele pe tobele de esapament; semnale indoite sau rupte; crapaturi ale carenelor acoperite cu stickere. In general stickerele aftermarket sunt folosite pentru a ascunde sparturile sau crapaturile din carene.

  • In anumite cazuri, intr-un accident, manetele de frana si ambreiaj se pot indoi iar apoi sunt inlocuite cu altele de culoare diferita sau de alta forma, sau pot fi indreptate, caz in care urmele indoiturii raman vizibile. Daca pe o maneta se observa o retea de crapaturi ca o panza de paianjen inseamna ca maneta a fost indreptata. Uitati-va la oglinzi, daca sunt indoite, zgariate sau daca au fost schimbate. Acestea sunt semne ca motocicleta a fost rasturnata, nu neaparat intr-un accident, astfel de urme raman si in cazul in care motocicleta este scapata de pe cric.
  • In anumite cazuri, un impact frontal poate duce la strambarea furcii. Stand asezat pe motocicleta uitati-va in jos, de-a lungul furcii si vedeti daca amortizoarele sunt indoite sau deplasate din pozitia normala.
  • Zgarieturile in directii diferite si vopseaua sarita arata cel mai probabil ca motocicleta a fost rasturnata de pe loc. O cazatura in viteza lasa zgarieturi paralele avand un efect mult mai puternic si provocand avarii mai mari. Rasturnarea de pe loc produce doar avarii minore cosmetice.
  • Puteti intalni o motocicleta cu scaritele zgariate sau cu zgarieturi in partea de jos a partilor de metal si plastic. Astfel de zgarieturi pot sa apara si in cazul in care cel care a pilotat motocicleta a aplecat-o prea mult pe curbe, nu sunt neaparat urmarile unui accident grav. Intrebati proprietarul care este cauza zgarieturilor dar daca nu sunt si alte urme specifice unui accident este foarte posibil ca aceste zgarieturi sa fie doar din cauza aplecarilor in curbe. Cu toate acestea, zgarieturile paralele, adanci, deasupra nivelului scaritelor, pot fi cauzate de o cazatura la viteza mare.
  • Accidentele sau cazaturile la viteza mare provoaca doua tipuri de probleme: pe langa zgarieturile si crapaturile de pe carene sau partile metalice ale motocicletei, accidentele pot provoca indoirea sau ruperea cadrului si/sau a altor piese ale motocicletei. Verificati daca bordul, carenele sau alte piese se imbina si se fixeaza usor la locul lor fara sa fie fortate in pozitia normala. Suruburile trebuie sa fie la locul lor, clemele de prindere si urechile de plastic de la carene sa nu fie rupte.

va urma

Autor: Adam Glass. Articol preluat si republicat cu permisiunea autorului. Articolul original in limba engleza poate fi accesat la http://www.clarity.net/adam/buying-bike.html. Toate drepturile pentru versiunea in limba romana sunt rezervate blackhelmets.ro.

No related content found.

Click to share thisClick to share this