0

Ghid pentru evaluarea unei motociclete SH: (1) Imaginea de ansamblu

PENTRU INCEPUT

  • Nu cumpara prima motocicleta SH pe care o vezi la vanzare. Vezi mai multe motociclete inainte de a te hotara pe care sa o cumperi. In felul acesta iti vei da seama de pretul pietei si vei putea sa-ti faci o imagine buna de ansamblu.
  • Mergi sa vezi motocicleta impreuna cu un prieten. Iti va fi de ajutor daca va trebui sa inspectezi roata din fata cu motocicleta pusa pe cricul central sau sa iti atraga atentia asupra anumitor detalii pe care tu nu le observi.
  • Este indicat sa ai o lanterna pentru a putea inspecta motocicleta chiar daca faci acest lucru in timpul zilei.
  • Roaga proprietarul sa nu incalzeasca motorul inainte sa il vezi. Daca intreaba “de ce?” ii poti spune ca vrei sa vezi daca motocicleta porneste cu motorul rece. (Motoarele pornesc mult mai usor daca au fost incalzite)
  • Ia cu tine echipament in cazul in care proprietarul te va lasa sa testezi motocicleta.
  • In textul urmator, “stanga” si “dreapta” se refera la stanga si dreapta pilotului atunci cand sta pe motocicleta.
  • Cand cumperi motocicleta asigura-te ca ai luat toate accesoriile care au legatura cu motocicleta: cheia si cheia de rezerva, manualul, trusa de scule, piese de rezerva, toate actele, etc.
  • Printeaza aceasta lista si verifica fiecare punct la cumpararea unei motociclete second hand.

IMAGINEA DE ANSAMBLU

  • Cum arata la prima vedere motocicleta? Este zgariata, sunt crapaturi in carene? Aparentele inseala dar de obicei iti poti face o imagine de ansamblu referitor la modul in care a fost ingrijita motocicleta.

  • Aspectul suruburilor: se observa urme de fortare? Sunt stranse bine sau se misca si ies usor? Sunt zgarieturi lasate de varful surubelnitei pe plasticul sau metalul din jurul surubului? Oglinzile, carenele, sunt fixate bine sau se observa urme de fortare? Daca te duci in spatele motocicletei si privesti spre fata urmarind linia de centru a ei se observa ceva stramb sau amplasat in neregula? Daca ceva pare in neregula (oglinzile nu stau in pozitia in care trebuie, parbrizul este aplecat intr-o parte  sau sta stramb, semnalele sunt asezate stramb sau rupte, inseamna ca motocicleta a fost avariata si ori nu a fost reparata cum trebuie, ori reparatia nu a mai fost posibila (cadru strambat, rupt, etc).

va urma

Autor: Adam Glass. Articol preluat si republicat cu permisiunea autorului. Articolul original in limba engleza poate fi accesat la http://www.clarity.net/adam/buying-bike.html. Toate drepturile pentru versiunea in limba romana sunt rezervate blackhelmets.ro.

No related content found.

Click to share thisClick to share this