0

In prag de iarna

Cum vremea vad ca nu mai vrea sa tina cu noi,proscrisii sau motociclistii satanisti violatori de babe si mancatori de pisici negre (nu inteleg de ce ne fac violatori de babe…personal as alege ceva mai fraged sa zic asa), in curand va trebui sa incepem sa pregatim motorul de o mica hibernare.Poate cateva zile o saptamana(asta daca nu apare gheata) sau poate cateva luni (doar in cele in care este polei si gheata si riscam sa derapam). Prin urmare, pentru cei incepatori sau care inca nu stiu ce ar trebui sa faca, avem cateva sfaturi care trebuie, sau mai bine zis ar fii indicat sa le urmeze inainte sa se urce iarasi in masina si sa claxoneze la semafor :))).

Deci pentru inceput ar fi extraordinar un garaj sau un spatiu incalzit, sau macar sa asigure o temperatura constanta pentru ca variatia de temperatura si mai ales frigul distrug pneurile.

Urmatorul pas ar fi un drum pana la un magazin de profil (nu dam nume ca sa nu facem reclama) de unde cateva chei fixe si/sau inelare intre 10 si 22, un kit de curatat lantul,un filtru de aer, un spray pentru gresat cablul de acceleratie si ambreaj sunt mai mult decat necesare. In cazul in care sunt necesare si alte consumabile gen placute de frana,semnalizari,oglinzi etc. din cauza crizei cred ca pot fi amanate pana in primavara cand poate se va remedia ceva.

Pasul 3. Reintorsi la garaj,pus moto pe cricul central sau  pe cel lateral dar sa te asiguri ca nu o sa cada cand te ocupi de ea,incepi sa desfaci una cate una carenele,bujiile,lantul,filtrul de aer si bateria (pe care ar fi indicat sa o iei in casa dar sa nu o depozitezi intr-o camera unde se doarme ca este toxica din cauza acidului pe care il contine). Nimic din ce trebuie curatat nu se demonteaza/monteaza greu; cu multa rabdare, cafea si tigari,ai o iarna intreaga sa te ocupi de ele.

In pauzele de mecanica si de curat nu uita sa verifici amortizorul central,jugul si daca pierde ulei pe langa semeringuri.Daca se vad urme de ulei in maxim 1000km ar trebui schimbate. De asemenea sa arunci o privire si pe la firele din zona blocului motor si de sub rezervor deoarece din cauza caldurii se pot “dezbraca” de camasa protectoare si ar fi pacat sa ramai fara sigurante in timpul sezonului plecat undeva la drum lung.

Nu este indicat sa schimbi uleiul atunci cand bagi motorul la pastrare,la inceputul sezonului va trebui sa il schimbi iarasi, un aspect pe care foarte putini il stiu.

Manopera pentru toata afacerea asta nu dureaza mai mult de 1-2 zile,oricat de novice ai fi il ale mecanicii si apropo de asta vezi cand te apuci de montat sa nu iti ramana piese si suruburi in plus.Daca te ocupi tu de pregatirea de iarna o sa iesi foarte ieftin,practic te costa decat piesele si uleiurile pe care le folosesti la intretinere pe cand la un service sau daca se ocupa altcineva de ea,o sa dai o suma frumusica (intre 400 si 7-800 lei,bani pe care i-ai putea pastra pentru distractie sau echipament).

Acestea fiind zise…spor la munca…pentru eventuale intrebari sau probleme intampinate astept sa ne contactati.

No related content found.

Click to share thisClick to share this