4

Excursie Transfagarasan – Cheia

Ne propusesem de mai mult timp sa facem un traseu care sa cuprinda si Transfagarasanul, un drum a carui constructie a inceput la inceputul lui 1970 si care a fost finalizat in doar 4 ani.

Am plecat din Bucuresti urmand autostrada A1 iar apoi, dupa un scurt popas am pornit spre Curtea de Arges si Corbeni.

Prima parte a traseului

Drumul spre Curtea de Arges

Iesirea din Arefu, intrarea pe Transfagarasan

Atentie la faptul ca din Curtea de Arges nu mai sunt alte benzinarii pana dincolo de munti. Ultima salvare ar mai fi intr-una din comunele dinainte de Corbeni, pe partea dreapta, este vorba de o statie Rompetrol Expres.

Pregatit de drum

Drumul pana la baraj este scurt si se termina cu un tunel, drumul bifurcandu-se in dreapta catre Cabana Balea.

Barajul Vidraru

Barajul Vidraru, ridicat in 1965, a strans apele lacului de acumulare cu o adancime de 155 m. In partea dreapta a barajului se afla postul de unde se face bungee jumping.

In stanga, drumul spre Cumpana

Din acest punct drumul porneste in dreapta, catre Cabana Balea. Din pacate asfaltul este destul de prost, sunt multe zone cu nisip in curbe si gropi care nu iti permit sa te apleci prea mult. Mai sunt si unele portiuni in lucru, dar se pare ca va trece mult timp pana cand va fi reparat complet.

In curba, spre Cabana Balea

Piesajele sunt insa extraordinar de frumoase. Iti vine sa opresti la fiecare kilometru si sa faci poze. Dar atentia trebuie indreptata in special asupra drumului, sunt portiuni unde gropile sunt foarte mari si zone in care asfaltul este inlocuit de pietris batatorit in pamant.In ultima portiune dinainte de Cabana Balea drumul este mult mai bun si este momentul pentru un popas, ocazie cu care admiram privelistea care ne inconjoara.

Popas pe Transfagarasan

Drumul pe care am urcat

Popas pe Transfagarasan

Nu suntem singurii pe motoare

Chiar inainte de Cabana Balea trecem prin cel mai lung tunel al traseului nostru, traversand versantul acoperit de nori.

Iesirea din tunel

Un Goldwing pe Transfagarasan

Cabana Balea, acoperita de nori

Lacul Balea in ceata

Dupa o scurta oprire incepem coborarea spre Fagaras. Iesim din nori iar panorama serpentinelor Transfagarasanului trebuie surprinsa in cateva imagini.

Serpentinele de pe Transfagarasan

Serpentinele de pe Transfagarasan

Podisul Transilvaniei

Motoarele asteapta cuminti sa coboare Transfagarasanul

Pe Transfagarasan

Cascada Balea

Pe Transfagarasan

Black Helmet ready to ride

Am coborat muntele, pana acum nu am prins nici o picatura de ploaie, dar pe drumul spre Cartisoara se strang nori care nu prevestesc vreme prea buna. Hotaram sa mergem in Fagaras si de acolo sa ne indreptam catre Brasov, cautand un loc de campare.

Nori de furtuna

Spre Cartisoara

Trecem de Fagaras si ne indreptam spre Zarnesti. Vremea se strica rapid si alergam cu motoarele prin ploaie, incercand sa fugim de ea, dar nici o sansa. Ajungem in Rasnov, ploaia s-a mai domolit si hotaram sa urcam catre Poiana Brasov. Pe drum gasim un loc unde ne adapostim de ploaie, facem un foc de tabara si infulecam rapid “frigaruile” preparate pe loc.

La adapost de ploaie

Masa de seara

A doua zi ne trezim pe la pranz si pornim spre Bucuresti. Coboram in Brasov si oprim intr-o parcare sa admiram panorama.

Partea a doua a traseului

Black Helmet rider

Brasov, panorama

Brasov, panorama

In Brasov intarziem putin din cauza unor probleme tehnice aparute la motoare, pe care le remediem intr-un Petrom. Cand eram aproape gata cu montatul ultimului surub, un angajat al benzinariei vine sa ne spuna sa plecam, ca nu avem voie sa ne reparam motoarele acolo. Dar daca era o defectiune atat de mare incat nu mai puteam porni motorul? Il luam in spate?

Terminam reparatia si alegem sa ne intoarcem pe Cheia. Incepem traseul pe ploaie dar dupa ce intram in munti scapam de nori.

Popas pe Cheia

Cheia

A fost o excursie pe care o asteptam de mult timp, un traseu de doua zile pe care il recomand tuturor.

No related content found.

Click to share thisClick to share this